A színek tudatos felhasználása a marketingben

A színek befolyásolják az emberek cselekvéseit ezáltal sokszor a termékválasztást is. Cégek tudatosan kihasználják egyes színek emberekre tett hatását. Egy márka, termék hirdetése során figyelembe kell vennünk a színek pszichológia hatásait. Nagyban módosítják döntéseinket és gondolatainkat. A marketing ennek tudatában építi ki egy adott termék, márka arculatát. Jól megválasztott szín növelheti az eladást. A színek lényegesen befolyásolják vásárlási szokásainkat. Esetek nagy részében a szín miatt választunk egy terméket.

Szemléltetésként a célközönségünk legyenek a gyermekek. Gyerekeknek szeretnénk könyveket árulni. Figyelembe kell vennünk, hogy a könyveket valószínűleg a szülők, nagyszülők fogják megvenni a kicsiknek. A terméknek színesnek kell lennie, hogy felhívja a gyerekek figyelmét és elnyerje a tetszésüket viszont az árucikk reklám anyagának a szülőknek és nagyszülöknek kell szólnia.

Színek

Színek a marketingben

Sárga

Fiatalságot, boldogságot szimbolizálja. Fokozza a hangulatot és jó kedvre derít. Figyelemfelkeltő, ezért több vállalat is sikeresen használja logójában.

 

A sárga szín befutott használatára a legjobb példa a McDonald’s, oly mértékben célravezetően használják a színek hatásait a logójukon, hogy már a sárga „M” betű látványáról az ételeik jutnak eszünkbe

 

Piros

A piros szín heves érzelmeket válthat ki. Főként figyelemfelhívásra használják, gondoljunk csak a tiltó táblákra. Gyorsan észrevesszük, ezt bolti leértékelésekkor magunkon is felismerhetjük. Nagy piros betűkkel írt SALE feliratot elsőként vesszük észre az üzletekben. Jól használható, ha valamit kiakarunk emelni. Élelmiszeriparban készségesen használják ezt a színt mivel növeli az étvágyat.

Piros szín sikeres használatára a legjobb példa a Coca-Cola. Nem csak logójukon, hanem termékeiken is eredményesen használják ezt a színt. Szerintem senkinek se kell elmesélni egy reklámjukat, mivel annyira hatásosan használják a színt a logójukon és reklám anyagiakon, hogy mindenkinek megfogja a figyelmét.

Narancssárga

A piros szín heves érzelmeket válthat ki. Főként figyelemfelhívásra használják, gondoljunk csak a tiltó táblákra. Gyorsan észrevesszük, ezt bolti leértékelésekkor magunkon is felismerhetjük. Nagy piros betűkkel írt SALE feliratot elsőként vesszük észre az üzletekben. Jól használható, ha valamit kiakarunk emelni. Élelmiszeriparban készségesen használják ezt a színt mivel növeli az étvágyat.

Piros szín sikeres használatára a legjobb példa a Coca-Cola. Nem csak logójukon, hanem termékeiken is eredményesen használják ezt a színt. Szerintem senkinek se kell elmesélni egy reklámjukat, mivel annyira hatásosan használják a színt a logójukon és reklám anyagiakon, hogy mindenkinek megfogja a figyelmét.

szines_ceruzak

Zöld

A zöld színt a természettel és egészséggel társítjuk. A természetben előforduló szín, ezáltal nyugalmat sugároz. Nyugtató hatása miatt használják a korházak falain is.

A zöld szín legközismertebb használatára a legjobb példa az Animal Planet. Rengetegen ismerik és kedvelik ráadásul már csak ha kimondjuk a nevét, egyből megjelenik képzeletben előttünk a logójuk.

Kék

Biztonságérzetet sugall. Az égbolt jut eszünkbe róla ezáltal békére utal. Nyugtató hatása miatt előszeretettel használják irodákban. A csomagolóanyagokon a kék szín a „light” termékeket jelöli. Könnyedebbnek érezzük a terméket ezáltal kevesebb kalóriára utal.

Kék szín eredményes használatára a legjobb példa a Facebook, de már beszéltünk róla így vegyünk egy másik jó példát, Dell. Mindenki egyből felismeri logójukat, nem hiába, mivel nagy arányban használják termékeiket.

Lila

Biztonságérzetet sugall. Az égbolt jut eszünkbe róla ezáltal békére utal. Nyugtató hatása miatt előszeretettel használják irodákban. A csomagolóanyagokon a kék szín a „light” termékeket jelöli. Könnyedebbnek érezzük a terméket ezáltal kevesebb kalóriára utal.

Kék szín eredményes használatára a legjobb példa a Facebook, de már beszéltünk róla így vegyünk egy másik jó példát, Dell. Mindenki egyből felismeri logójukat, nem hiába, mivel nagy arányban használják termékeiket.

Fekete

Egyszerre utal az eleganciára és a rideg komolyságra. Tiszteletet sugároz. Más színekkel kombinálva jól használható. Pirossal figyelemfelkeltő hatást érünk el. Fehérrel klasszikus eleganciát kapunk. Arannyal használva a luxust, gazdagságot jelképezhetjük.

A fekete szín sikeres használatára nincs túl sok példa mivel nem könnyű a használata, de akik sokáig eredményesen tudták használni termékeiken és arculatukon egyaránt az az Apple.

Szürke

A fehér és a fekete szín átmenete. Semleges szín. Bölcsességet, állandóságot jelent. Árnyalatai széles skálán használhatóak ezáltal kedvelt szín.

A szürke egy nagyon jó töltelék szín így nagy mértékű használatától óva intenek a hozzáértők, de a legjobb példa a szürke szín sikeres használatára Mercedes-Benz. Letisztul, egyszerű és mégis az emberek emlékezetébe oly mértékben beissza magát, hogy még le is tudnák rajzolni.

 

Fehér

Tisztaságot, tökéletességet jelképez. A feketéhez hasonlóan eleganciát sugároz. Optikailag nagyít. Könnyen kezelhető. Előszeretettel használják egészségügyi termékeknél.

Megosztás:

Színterápia hasznos vagy sem?

Sokan, amikor meghalják a színterápia szót arra gondolnak, hogy ez valami ezoterikus hókuszpókusz. Abban nem tévednek, hogy köze van az ezotériához is de tudományos magyarázattal

Read More »

Szeretnéd fellendíteni vállalkozásod?