Grafikai munkák során hasznunkra válhat, ha tudatában vagyunk egyes színek tudatalatti jelentéseivel. Egy logó esetében nem csak a jó grafikáról vagy a szép kinézetről van szó, hanem a megfelelő színválasztásról. Hiszen a logó sokat elárul a márkáról, termékről. Fontos, hogy a logó tükrözze az adott cég személyiségét, mivel ez a márka fő ismertetője. Szemléltetésül gondoljunk a kék színre. Melyik logó jut róla eszünkbe? Facebook. Jól megválasztott szín, tudatosan létrehozott logó. Már csak a szín gondolatától eszünkbe jut a logó.
Tervezés során nem csak a színek mondanivalójára kell odafigyelnünk, hanem a felhasznált színek közötti harmóniára is. Design esetében nem mindegy a színpárosítás. Egyes társítások során más és más mondanivalót érünk el. Viszont, ha rosszul állítunk párba egyes színeket, könnyedén diszharmóniát érhetünk el, sőt weblap esetében a szöveg olvashatatlan lesz. Nagyon fontos, hogy mindig figyeljünk Színek másképp néznek ki monitoron és különböző eszközökön és természetesen nyomtatásban. Első sorban elkell döntenünk, hogy mire tervezünk, mivel a lehetőségeink nap mint nap változnak hasznos, ha tudatában vagyunk az aktuális alternatívákkal. A tabletek és okostelefonok világosítják a színeket.
Színek a grafikában
Meleg színek:
Piros:
Elsődleges színek közé tartozik. Intenzív és dinamikus szín ezáltal figyelemfelkeltésre előszeretettel használják. Fontos, hogy tudatában legyünk a piros szín jelentéseivel mivel nem mindegy, hogy a szín világosabb vagy sötétebb árnyalatát használjuk emiatt óvatosan kell vele bánni.
Narancssárga:
Energiát és életerőt sugároz. Feltűnő szín ezért könnyedén használható korosztály meghatározása nélkül is viszont könnyeden alkalmazható gyermekeknek szánt termékek tervezésénél.
Sárga:
Elsődleges szín. A napsütés, napfény színe, valamint a boldogságot és vidámságot jelképezi ebből adódóan szívesen használt szín, viszont túlzott használata kellemetlenségeket okozhat.
Hideg színek:
Zöld:
Két szín ötvözete, ezáltal a sárga és kék szín tulajdonságaival is bír egyaránt. A természet színe, így könnyen használható biotermékek, natúr kozmetikumok csomagolásához és reklámanyagjához.
Kék:
Elsődleges szín. Legkedveltebb színek közé tartozik főleg az IT ipar területén. Megbízhatóságot és bizalmat sugall.
Lila:
A jó képzelő erőt jelképezi ugyanakkor sejtelmes szín. Termékek csomagolásának használatakor luxust jelképez, ezért webshopok stílusánál gyakran szokták alkalmazni.
Semleges színek:
Fekete:
Az eleganciát és hatalmat jelképezi azonban, a halált és a gonoszt is. Nem mindegy melyik szín párosításával használjuk mivel minden esetben más, és más jelentéssel bír. Webdesign használatában eleganciát és komolyságot sejtet.
Szürke:
Semleges szín és mégis nagyon kedvelt. Háttérként szívesen szokták használni. A szem számára kellemes és barátságos emiatt weboldalak háttérszíneként nyugtató hatást gyakorol. Fehér szín társításával nagyon jól működik.
Fehér:
A fekete szín ellentéte ennek okán az erényt és tisztaságot jelképezi. Fekete szín használatával egyszerűséget és eleganciát sugall. Háttérszínként és betű színként egyaránt a legkedveltebb szín.
Barna:
Szívesen használják fekete szín helyettesítésére mivel kellemesebb és nyugodtabb hatást kelt. Nyugodtság és természetesség jut róla eszünkbe, hiszen a föld színe. Könnyedén használható magában és színpárban egyaránt.
Bézs:
Kivételes szín, nem teljesen meleg és nem is teljesen hideg ezáltal kiegészítő színként célszerűen használható, ugyanis kellemes hatást kelt. A fehér és a barna ötvözete, szóval bír mindkét szín tulajdonságaival. Elegáns és megbízható.
Csontfehér és krémszín:
Lágy szín, közel áll a fehérhez viszont melegebb színek közé tartozik. Főleg háttérszínként használják mivel jól használható más színek kiegészítésére. Nyugalmat és eleganciát sugároz, valamint szemünk számára kellemes hatást kelt.